Hvad ønskede kunden?
Da jeg første gang fik kontakt med Trykprøvning & Energimærkning Danmark, anede jeg ikke, hvad ”trykprøvning” eller en ”blowerdoor test” var. Men det betyder jo ikke, at jeg, og mit team i Siteworks, ikke kan rykke kunden til tops på Google alligevel.
Efter en god samtale, blev jeg en del klogere på kundens ønsker. De ville gerne ligge i toppen på Google på deres kerneprodukter – hvem vil ikke det?
Hvilke resultater har jeg skabt?
Jeg, og mit team i Siteworks, formåede at rykke ”Trykprøvning & Energimærkning Danmark” til tops i placeringer på Google på begge søgninger.
Kunden ligger i dag nr. 1 i de organiske søgninger på både ”Trykprøvning” og ”Blowerdoor test”. Det er resultater, der kun kan opnås, hvis man har erfaring med online marketing!
Hvordan gjorde jeg og mit team i Siteworks?
Jeg fik lagt en strategi, hvor jeg gjorde brug af nogle af de online marketingværktøjer, som jeg har opbygget gennem de sidste 20 år:
- Åben og ærlig dialog
- Dybdegående analysering
- Optimering og implementering
- Rapportering og kontrol
Løbende dialog gjorde det muligt for mig, i samarbejde med kunden, at forventningsafstemme og tilpasse fokusset.
Analysering var nødvendigt for at undersøge kundens setup. Jeg, og mit team i Siteworks, søgemaskineoptimerede kundens website og vi fik sat linkbuilding kampagner i gang, som hjalp kunden til tops.
Desuden er det altid vigtigt for samarbejdet at holde månedlige statusmøder, så vi kan holde øje med resultaterne og samtidig tilpasse strategien.