Hvad ønskede kunden?
Der er knap 500 søgninger på ”Frokostordning” på Google hver måned, og derfor er der også stor potentiale på søgeordet.
.. Ofte betyder dét også, at der er høj konkurrence, hvilket resulterer i højere klikpriser på Google Adwords. Hvis du gerne vil optræde i top 3 med en Google Adwords-annonce, skal du være indstillet på at betale ca. 70 kr. pr. klik.!
Nordic Catering ville gerne til tops på Google på søgeordet ”Frokostordning”, men ikke på de betalte annoncer. Nej, de ville ligge på side 1 i de organiske søgninger!
Siteworks genererer ca. 25 kundeleads til Nordic Catering hver måned!
Hvilke resultater har jeg skabt?
Efter kun 3 måneders arbejde, kunne vi glædeligt rapportere til Nordic Catering, at de er kommet på side 1 på ”Frokostordning”-søgninger på Google – og vi forventer, at vi kan løfte kunden de sidste pladser, så vi kan tage et endnu større andel af søgningerne.
Via Google Analytics kan jeg se, at den gode placering på ”Frokostordning” alene har genereret flere leads allerede. Det giver en glad kunde. Særligt når man tager i betragtning, at en ny solgt frokostordning potentielt er mange kroner og ører værd for kunden.
Hvordan gjorde jeg og mit team i Siteworks?
Det tager tid at skabe gode organiske placeringer på Google og der er en del forudsætninger, som skal opfyldes inden for søgemaskineoptimering, før det er muligt at rangere højt. For det første kræver det erfaring!
Via forskellige analyseværktøjer lavede jeg en screening af kundens website og online marketing og gennem løbende dialog med kunden, kunne jeg optimere på deres setup.
Jeg, og mit team i Siteworks, lavede on-site søgemaskineoptimering samt linkbuilding kampagner og det fik Nordic Catering til tops! I dag ligger Nordic Catering på side 1 på søgeordet ”Frokostordninger” i de organiske søgninger og Siteworks genererer ca. 25 kundeleads til Nordic Catering hver måned!
Vil du også til tops på Google med dit kerneprodukt? Så kontakt mig og hør om dine muligheder.