Hvad ønskede kunden?
Mercedes-Benz CPH ønskede først og fremmest at øge deres digitale tilstedeværelse. De ønskede generelt flere konverteringer, både på deres Google Adwords kampagner og på deres søgeord i de organiske resultater på Google.
Dertil ønskede Mercedes-Benz CPH at samarbejde med en ekstern virksomhed bestående af kompetencerige mennesker, som kunne håndtere deres online marketing og give teknisk sparring og rådgivning, når der er brug for det.
”Vi har tredoblet den organiske trafik til websitet”
Hvilke resultater har jeg skabt?
Kunden har fået et optimeret website, som sørger for at de brugere, som lander på sitet, nemt kan konvertere. Dertil er der lavet Google AdWords kampagner, der trækker klik, og som har givet værkstedmekanikerne overarbejde.
Mit team og jeg har skabt topplaceringer på Google og vi har tredoblet den organiske trafik til websitet.
Efter de mange års tætte og succesrige samarbejde valgte Mercedes-Benz CPH at indgå en årsaftale, hvor Siteworks er knyttet til Mercedes-Benz som fast ´Digital Marketingteam´. Det betyder også, at Mercedes hver måned har x antal timer hos Siteworks, som de kan bruge på lige dét, der er brug for fra måned til måned.
Hvordan gjorde jeg og mit team i Siteworks?
Det er alfa omega at have et website, som kan konvertere de brugere, som lander på sitet. Derfor skulle jeg sikre mig, at websitet var konverteringsoptimeret og søgemaskineoptimeret.
Ved at bruge SEO-kampagner, linkbuilding og Siteworks unikke produkt SeoBooster, gav det flere tusinde klik hver måned til under 1 kr. klikket og vi fik skaffet kunden topplacering i Google. Både på søgeordet i de organiske søgninger og i Google Adwords.
I mange brancher, herunder bilbranchen, kan budpriserne i Google Adwords hurtigt løbe op i 50 kr. klikket. Derfor er det virkelig vigtigt, at kundens landesider konverterer, så det fortsat kan være en god forretning og det er det såmænd i Mercedes-Benz CPH’s tilfælde.