Hvad ønskede kunden?
A-W-A ønskede gode resultater på Google på søgeordet teambuilding. Alene i Danmark er der gennemsnitligt 1.900 googlesøgninger om måneden på ordet teambuilding. Derfor er konkurrencen om topplaceringerne naturligvis høj og derfor også svær at opnå.
Undersøgelser viser, at 61,5% af de brugere, der søger på Google, klikker på enten det første, andet eller tredje søgeresultat. Faktisk trykker 32.5% af brugerne på det første organiske søgeresultat – 17,6% på det andet, og 11,4% klikker på det tredje.
… mens kun 1 ud af 20 brugere klikker videre til side 2.
Vores målsætning er, at alle vores kunder skal ligge i Top 3 i Googles organiske søgninger
Hvilke resultater har jeg skabt?
Mit team og jeg har formået at få A-W-A i topplaceringer på Google på søgeordene ”teambuilding” og ”firmaarrangementer”, hvor 10% af al trafikken til After Work Arrangement kommer fra ”teambuilding”-søgninger på Google.
Én ting er, at få trafik, en anden ting er at konvertere brugeren, når denne finder vej til den udvalgte landingside. I Siteworks har vi en præmis om, at det ikke giver mening at sende trafik til et website, der ikke er konverteringsoptimeret.
Heldigvis, konverterer A-W-A’s website med en rate på omkring 2% og det betyder sort på hvidt, at A-W-A hver måned lander 2-3 teambuilding-ordrer.
Hvordan gjorde jeg og mit team i Siteworks?
Det var vigtigt for mig at få A-W-A til tops på Google og to af de første tiltag var at lave søgemaskineoptimering og konverteringsoptimering på kundens hjemmeside, så hjemmesiden var klar til at generere trafik fra Google.
For at ramme alle former for søgninger på ”teambuilding” lavede jeg, og mit team i Siteworks, en underside til hver type af teambuilding, hvilket øgede eksponeringen af A-W-A på Google. A-W-A valgte også at benytte sig af vores Linkbuilding færdigheder. Dette betød at A-W-A opnåede deres ønske om topplaceringer på Google.