Hvad ønskede kunden?
Barren var sat højt fra start – målet var nemlig at komme til tops på søgeord som ”Eventbureau København”, ”Eventfirma” og lignende. Selv dengang, hvor jeg var lidt mindre erfaren, vidste jeg, at det ville tage tid.
Eventbranchen har mange store spillere, der kæmper om topplaceringerne i Google, og at komme til tops på så brede søgeord ville kræv tid, flid og hårdt arbejde. Det vidste både kunden og jeg, og vi var parate til at køre hele vejen.
Og det var godt, at vi gjorde det.
Hvilke resultater har jeg skabt?
I dag, efter mange, mange års online marketing samarbejde, kunne resultaterne nærmest ikke være bedre. Langt de fleste af Nordic Events fokus søgeord ligger i top 3 på Google, mens en lang række af relaterede søgeord ligger på side 1:

Jeg og mit team hjalp kunden op på placering 1 på søgeordet ”eventbureau københavn”, placering 3 på både ”eventfirma københavn” og ”eventbureau” – og sågar placering 2 på søgeordet ”event” med hele 2.9000 søgninger om måneden!
Så kan man virkelig se værdien i et langt samarbejde.
Hvordan gjorde jeg og mit team i Siteworks?
At opnå de gode placeringer har været et langt, løbende arbejde igennem mange år, hvor jeg har gjort brug af stort set alle værktøjer i min online marketing værktøjskasse:
- Analyse – fungerer arbejdet, ser jeg de resultater, jeg vil have?
- Optimering – hvis ikke, så skruer og optimerer mit team på strategien.
- Dialog – gennem konstant og åben dialog med kunden finder jeg ud af, om de er tilfredse – hvis ikke, hvorfor? Skal vi lægge ny strategi, eller måske skifte fokus?
- Og meget mere
Via løbende søgemaskineoptimering, forbedringer på websitet og linkbuilding kampagner, har Nordic Event i dag et stærkt domæne, og er et af de mest fremtrædende eventbureauer i København på Google.
Det er resultater, der kun kan opnås efter flere års samarbejde med en erfaren online marketing konsulent.