Hvad ønskede kunden?
Da jeg begyndte min dialog med Hedegaard VVS, ville de gerne have et tilbud på et nyt website. De ville gerne friske deres daværende op med et mere moderne look og samtidig skaffe flere kunder. Det støttede jeg selvfølgelig op om – vi skaber de bedste resultater, når vi får lov at bygge kundens website fra bunden.
Jeg får ikke mit team til at bygge et website, uden at det er 100% søgemaskineoptimeret fra start. Det kan slet ikke betale sig ikke at gøre det. Jeg tænker altid både SEO og Google Ads potentiale ind i Siteworks’ websites – de skal ikke kun se pæne ud, de skal konvertere.
Efter dialog, blev vi enige om at lægge ud med at fokusere på søgeordet ”VVS Rødovre”.
Hvilke resultater har jeg skabt?
Da jeg sætter gang i vores samarbejde, ligger kunden helt omme på side 6 i Google på vores fokus søgeord – hvilket slet ikke er godt nok. I dag er billedet et lidt andet:

I dag ligger Hedegaard VVS på en fjerdeplads i Google, når man søger på ”VVS Rødovre” – en super placering på et vigtigt søgeord. Vi skiftede senere fokus til søgeordet ”nyt fjernvarmeanlæg”, som, ja, i dag ligger på en placering 2.
Men som sagt tidligere, så sker søgemaskineoptimering ikke natten over – det kræver nogle gange flere måneders arbejde.
Hvordan gjorde jeg og mit team i Siteworks?
For at opnå kundens mål, gjorde jeg brug af alle værktøjer i kassen:
- Først byggede vi ham et helt nyt, SEO optimeret website
- Herefter begyndte vi at en linkbuilding kampagne til de relevante landesider
- Vi pegede samtidig Google Ads annoncer ind på de vigtigste af kundens produkter
Og det er her, at isen i maven kommer ind. Efter de første to-tre måneder så vi fremgang i placeringer og henvendelser, men ikke nær så meget, som vi ønskede. Men jeg vidste, at hvis vi blev ved med at analysere og optimere på vores arbejde, ville rykket komme.
Gennem god, åben og ærlig dialog med kunden fortsatte vi samarbejdet – og sandt nok, så kom resultaterne til sidst. I dag får kunden nok henvendelser til at holde tre VVS svende beskæftiget på fuld tid.
Og hvis jeg og mit team ikke havde haft is i maven og kundens tiltro, så kunne samarbejdet være sluttet før de gode resultater rullede ind. Det ville have været trist!